Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA [Klik "Tambahkan"]

Rakan DUNIACACAMARBA [Klik "Sertai"]

Rakan DUNIACACAMARBA [Klik "Like"]

Rakan DUNIACACAMARBA [Klik "Follow"]

Ikuti DUNIACACAMARBA Melalui e-mel (Masukkan Alamat e-mel)

Jadi Rakan TM

Google+ Badge

BAGASI KIRIMAN POPULAR

BAGASI KIRIMAN TERKINI

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710

Sponsored Ads

Archives

Isnin, 30 April 2012

[Video-PANAS] 30 Ribu ??? Hadiri Program PERKASA






P/s: Betulkah program dalam video ini milik PERKASA? Kalau betul, macam mana PERKASA nak TIBAI Anwar Ibrahim? 

Kah kah kah. 

Orang yang memuatnaikkan video ini telah melakukan dosa besar kepada PERKASA. 

Kah kah kah!

Saya tidak tulis 30 ribu orang, saya tulis 30 ribu ???....

Terpulanglah kepada anda nak ganti simbol ??? itu!

kah kah kah!


,

[Video-Menakjubkan] Global Bersih 3.0 di 70 Buah Bandar Raya di Seluruh Dunia






P/s: Salut BERSIH, Regim BN kecut!


, , , ,

Apa Kata Pemerhati Antarabangsa terhadap BERSIH 3.0, Media Perdana, SPR? dan


[HD] KUALA LUMPUR: Satu badan pemerhati antarabangsa yang  meninjau maklumat pilihan raya berkata perhimpunan Bersih 3.0 Sabtu lalu adalah aman sebelum polis menimbulkan provokasi.

Senator bebas Australia Nick Xenophon dipetik Malaysiakini sebagai berkata, “Ia adalah aman (sehingga para pendemo diprovokasi).”

Beliau turut mengkritik laporan berat sebelah media perdana terhadap perhimpunan Bersih 3.0, yang dikatakan lebih mementingkan wajah perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di Sabah daripada perhimpunan terbesar di Malaysia.

“Media perdana adalah memihak dan tidak adil. Ia menonjolkan lebih perdana menteri di Sabah pada televisyen daripada perhimpunan politik terbesar di Malaysia,” kata Xenophon.

Salah seorang daripada tujuh ahli bada tersebut MJ Akbar, editor India Times berkata para pendemo Bersih 3.0 adalah dalam keadaan berpesta.

“Mereka mempunyai banyak masa untuk melakukan keganasan jika mereka berniat sedemikian. Mereka dalam keadaan berpesta sehingga saat provokasi berlaku,” kata Akbar.

Senator Pakistan Hasil Bizenjo pula berkata beliau terkejut pengangkutan awam dilumpuhkan di sekitar Kuala Lumpur pada hari Sabtu yang lepas.

“Di negara lain, pengangkutan disediakan untuk rakyat bagi menghadiri perhimpunan. Di sini, ada mereka yang memberitahu mereka terpaksa berjalan 20 km untuk menghadiri perhimpunan ini,” kata Bizenjo.

Ahli-ahli lain dalam badan tersebut termasuk penulis Nasir Tamara daripada Indonesia, Clinton Fernandes daripada universiti New South Wales, Dean Amado Valdez daripada Filipina dan Juliane Schmucker daripada Jerman.

Mengimbas kembali satu perbualan dengan Setiausaha Agong Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor, Fernandes berkata: “Beliau (Adnan) menekankan kepentingan untuk mengelakkan ketegangan kaum. Beliau turut berkata penambah-baikan pilihanraya tidak penting kerana rakyat Malaysia tidak matang.”

Fernandes turut memetik Tengku Adnan sebagai berkata, “Salah satu masalah di Indonesia ialah terlalu banyak kebebasan.”

Sementara itu, Akbar berkata demokrasi memerlukan kebebasan daripada ketakutan dan kebebasan berhimpun.

“It adalah malang ada sebilangan suara yang mempercayai bahawa satu-satu negara yang memlaksanakan keharmonian tanpa demokrasi,” kata beliau, sambil berkata Malaysia layak menerima demokrasi yang tulen.

Laporan awal turut menyatakan kebimbangan mereka terhadap integriti 240,000 petugas pilihanraya dan kekurangan untuk satu pilihanraya yang bebas dan adil.

Sementara itu, Bizenjo berkata kelemahan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) negara adalah ketara.

“SPR nampak kolot, ia kena berubah. Pakistan pun dah berubah ke sistem elektronik,” beliau berkata.

Badan antarabangsa tersebut kata mereka adalah bebas walaupun dijemput ke negara oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Kita tak peduli siapa yang menang. Kita bukan rakyat Malaysia,” kata Fernandes.


, ,

[Video] Fitnah Arah Rempuh Halangan di Dataran Merdeka, Anwar Jawab


[HD] PETALING JAYA, 30 April: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru semua pihak agar tidak terpengaruh dengan mainan media Umno BN yang cuba mengalihkan isu sebenar mengenai perhimpunan Bersih 3.0.

Beliau berkata, lapan tuntutan rakyat ke arah pilihan raya bersih dan adil harus diutamakan dan semua pihak harus menghormati kebebasan rakyat untuk berhimpun dan bersuara.

"Semalam hari merdeka rakyat apabila 300,000 rakyat keluar menuntut pilihan raya yang bersih dan adil.

"Semua orang datang dengan harapan untuk berhimpun di Dataran (Merdeka) jadi jangan masuk dalam mainan media Umno BN untuk alih isu sebenar," kata beliau pada sidang media di Ibu Pejabat PKR, Tropicana, hari ini.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu seterusnya menafikan sekeras-kerasnya bahawa beliau dan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali memberi arahan kepada peserta himpunan agar merempuh kawat berduri yang dipasang di sekeliling Dataran Merdeka.

Beliau sebaliknya menjelaskan, arahan dikeluarkan agar peserta bergerak ke kanan iaitu ke Jalan Tuanku Abdul Rahman (TAR), bukan ke Dataran Merdeka seperti yang ditulis dalam blog-blog pro Umno.

"Saya sebut dan merayu kepada peserta, tolong bergerak ke kanan, kanan makna ke arah Jalan Tuanku Abdul Rahman.

"Tapi saya tidak menyalahkan peserta yang bergerak ke arah Dataran Merdeka kerana mereka datang bukan kerana Anwar, bukan kerana (Datuk S) Ambiga tapi kerana menuntut pilihan raya yang bersih dan mahu berhimpun secara aman di Dataran.

"Nak kata kita hilang kawalan, memang tidak benar," katanya yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen.

Azmin pula menjelaskan, isyarat tangan kepada Anwar bukan bermaksud beliau mahu peserta merempuh Dataran Merdeka sebaliknya menunjukkan bahawa beliau mahu berunding dengan polis.

"Saya bertemu dengan polis di hadapan halangan polis. Saya memberi isyarat kepada Anwar bahawa saya berbincang dengan polis dan bukannya menghasut penyokong untuk merempuh masuk ke Dataran Merdeka.

"Namun, seorang anggota polis memberitahu saya bahawa dia belum mendapat sebarang arahan. Selepas itu, saya arahkan semua penyokong supaya duduk dan bertenang," jelasnya.

Beliau juga mempersoal polis yang bertindak melepaskan gas pemedih mata kepada semua peserta sedangkan tindakan boleh diambil ke atas sekumpulan yang didakwa merempuh penghadang.

"Kalau isu masuk ke Dataran satu kesalahan, kenapa sembur air kimia dan gas pemedih ata kepada semua orang?

"Ambil sahaja tindakan kepada mereka yang merempuh masuk itu," katanya.


P/s: Seperkara yang perlu kita ingat ialah dakwaan 2 ribu "anggota BERSIH 3.0" bergelang kuning seperti didedahkan oleh Zaharin di sini. Jika benar ada 2 ribu malaon yang menyamar sebagai peserta BERSIH, maka tidak mustahil malaon-malaon ini bertindak merempuh halangan tersebut untuk memprovokasi peserta BERSIH yang lain melakukan tindakan yang sama.

Siapa malaon ini?

Cuba tonton dan dengar suara Anwar Ibrahim di bawah ini:



Berkaitan:

Bahasa isyarat tanda saya berunding dengan polis, bukan suruh peserta rempuh Dataran – Azmin



[KD] KUALA LUMPUR 28 April: Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali berkata, beliau ada berunding dengan polis yang berkawal supaya membuka laluan ke Dataran Merdeka.

Bagaimanapun polis berkenaan berkata, mereka tidak dapat membukanya kerana masih belum menerima arahan daripada pihak atasan.

“Polis meminta penyokong bertenang dan saya arahkan kepada mereka supaya duduk dan bertenang,” katanya pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN tengah hari tadi.

Azmin menjelaskan, selepas itu beliau telah berkomunikasi dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim menggunakan bahasa isyarat menyatakan beliau telah berunding dengan polis.

“Keadaan pada masa itu terlalu sesak dan bising, susah untuk berkomunikasi. Saya menggunakan bahasa isyarat kepada Anwar menyatakan saya telah mengadakan rundingan dengan polis.

“Saya percaya ramai jurugambar mengambil gambar sewaktu saya berunding dengan polis. Saya tidak memberi apa-apa arahan kepada rakyat supaya merempuh penghadang (barricade),”
katanya.

Penjelasan itu sekali gus menafikan dakwaan media pro-Umno BN kononnya beliau berhubung melalui isyarat dengan Anwar untuk memecahkan sekatan kawat berduri polis di Dataran Merdeka, Sabtu lalu.

Sebelum itu, Anwar telah memberikan isyarat (melalui tangan dan gerak mulut) kepadanya supaya berunding dengan polis bagi membenarkan orang ramai memasuki Dataran Merdeka.


, ,

Siapa Potong "Razor Wire" di Kawasan Dataran Merdeka (DBKL)? Cuba Perhatikan!



Pemotong kawat duri macam profesional

[HD] KUALA LUMPUR, 29 April: PAS mendesak pihak polis melakukan siasatan segera terhadap individu yang bertindak memotong dawai penghalang pada perhimpunan Bersih 3.0, semalam.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, berkata individu terbabit yang dikatakan peserta Bersih 3.0 itu kelihatan profesional ketika memotong dawai berduri yang diletakkan di sekeliling Dataran Merdeka.

"Individu terbabit dilihat begitu profesional kerana dapat memotong dawai berduri itu dengan pantas, yang akhirnya memberi peluang kepada polis untuk 'mengganas' selepas itu," kata beliau pada sidang media yang diadakan di Pejabat Agung PAS, hari ini.

Sambil menolak segala provokasi berpunca daripada peserta Bersih 3.0, Mohamad berkata penyokong himpunan itu tetap berada dalam keadaan terkawal, walaupun jumlahnya mencecah puluhan ribu.

Dalam pada itu, beliau turut mendakwa perhimpunan kali ini menunjukkan berlakunya peningkatan keganasan polis terhadap peserta himpunan.

Dakwanya, pengalaman menyertai beberapa perhimpunan sejak mahasiswa, perhimpunan kali ini merupakan perhimpunan yang hanya meningkatkan bilangan keganasan pihak polis.

"Dengan laungan kerajaan kononnya ingin melakukan transformasi terhadap institusi polis, jelas ia hanya mainan dengan tindakan ganas polis yang ditunjukkan pada perhimpunan semalam," tegas beliau.

Sementara itu, Pengerusi Lajnah Guaman PAS Pusat, Asmuni Awi turut melahirkan kekesalan dengan tindakan ganas pihak polis terhadap peserta himpunan Bersih 3.0.

Beliau yang turun bersama hampir 70 orang peguam bagi memantau himpunan tersebut turut mempertikaikan tindakan polis yang 'memburu' orang ramai.

"Larangan dikeluarkan untuk memasuki Dataran Merdeka. Kenapa pihak polis memburu orang ramai yang di luar Dataran Merdeka?" soal beliau yang turt serta pada sidang media tersebut.

Turut serta pada sidang media itu, Penolong Setiusaha Agung PAS, Dr. Syed Azman Syed Nawawi; Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr. Mohd Hatta Md. Ramli; dan beberapa wakil peguam PAS.





P/s: Mengapa razor wire? Sila baca di sini.


,

[Video-Wajib Tonton] Puisi BERSIH 3.0





P/s: Salut!!!



, , ,

[PANAS-Wajid Baca] Surat Khabar Pencacai KANTOI Menipu!!!

Kredit: FB Bumiputera Berjaya

P/s: Nak ulas apa lagi kalau sudah kantoi MENIPU!!!

,

[GAMBAR] Peserta BERSIH 3.0 Menyebabkan RESTORAN RUGI BESAR!!!



P/s: Kita berasa sangat pelik apabila LRT dan RapidKL mahu menyaman jawatankuasa BERSIH kerana mendakwa mengalami kerugian besar. Walhal kebanyakan peserta BERSIH 3.0 menaiki kenderaan awam ke KL. Kita cerita lanjut nanti. Saya ada pengalaman menarik menaiki komuter pada 28 April 2012. Tetapi sebelum itu, siapa tuan punya RapidKL dan LRT? Siapa arahkan LRT tutup stesennya? Kah kah kah! -DCM




,

[PANAS] Pengalaman Marina Mahathir di BERSIH 3.0, Apa yang Membuatkan Beliau Menulis "This makes me sad"?

Kredit: RantingbyMM

I got to the front of the barrier where someone had put up a sign that said 'Welcome to Tel Aviv'. It felt very accurate. The police recognised me and nodded. I asked them, "What is this?" pointing at the razor wire, which has blades on them which can seriously cut you if you get hurled on to them (see close-up pic above). The senior cop there shrugged and gave a wan smile. "This makes me sad," I said to him. Again he shrugged. -MM

Baca coretan penuh pengalaman anak perempuan Che Det di sini. - DCM

, ,

[Video-Wajib Tonton] Bukti Polis SELAMAT di Tengah-tengah Lautan Peserta BERSIH 3.0!!


Kredit Video: Ajijoi

Video ini dengan jelas memaparkan sikap peserta BERSIH 3.0 terhadap pihak polis. Video ini juga membuktikan perhimpunan BERSIH 3.0 bukanlah perhimpunan yang mahu menghuru-harakan negara atau bersifat ganas seperti ditohmah oleh media pencacai. Jika benar peserta BERSIH 3.0 ganas, anda sudah tentu dapat mengagak perkara buruk yang bakal berlaku kepada lori polis tersebut.

Yang menariknya, kehadiran lori polis itu disambut dengan tepukan gemuruh oleh peserta BERSIH 3.0 yang datang berkumpul semata-mata menuntut pilihan raya yang adil dan bersih. Peserta BERSIH 3.0 yang terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat menyorak slogan "BERSIH" dan menyanyikan lagu Negaraku.


Apa lagi yang mahu difitnah oleh UMNO dan media pencacai?

Jika begitu, siapa yang individu/kumpulan yang melakukan provokasi dan keganasan? Mungkin kebenarannya ada di sini?

Siapa mereka?
Gambar ini dijadikan modal jurublog pencacai untuk memfitnah BERSIH dan Pakatan Rakyat. Siapa malaon ini? Adakah dia termasuk dalam kumpulan 2 ribu itu?


Siapa maloan ini?

, , ,

[Video-PANAS] Pelancong Asing Kena PUKUL, Imej Negara Tercemar Teruk


Banyak sangat bukti  "keramahan" pihak berkuasa semasa BERSIH 3.0. Video terbaru yang saya tonton memaparkan imej polis memukul mat salih yang dipercayai pelancong asing. Apa salah pelancong asing ini? Adakah pelancong asing itu pengintip Israel sehingga sewenang-wenangnya dipukul? 

Cuba bayangkan perkara yang bakal diceritakan oleh pelancong asing ini kepada keluarga dan rakan-rakannya apabila pulang ke negara asalnya nanti? Pengalaman dibelasah polis ketika perhimpunan aman BERSIH 3.0?


, ,

[Video] Astro TAPIS Berita BERSIH 3.0 daripada BBC World News?


Kalau benar, satu lagi tindakan bodoh kerajaan yang menganggap rakyat terutama di bandar mudah diperdaya dengan taktik murahan ini.

 

, ,

Ahad, 29 April 2012

[PANAS-Wajib Baca] Pekung Polis Terdedah? Ada Anggota Didakwa Menyamar Jadi Peserta BERSIH dan Bertindak GANAS


DCM agak lewat menyentuh hal ini. Sudah banyak blog yang memerihalkan dakwaan yang cukup serius melibatkan pasukan polis negara. Selepas redanya BERSIH 3.0, kini timbul dakwaan bahawa ada anggota polis yang menyamar sebagai peserta BERSIH 3.0. Bukan itu sahaja, peserta BERSIH hantu ini dikatakan perencana provokasi dan huru-hara pada 28 April yang lalu.  

Datuk Zaharin Mohd Yasin, Setiausaha Umno Bahagian Bandar Tun Razak (Jurublog Sang Kelembai) di dinding Facebooknya mendakwa:

Polis dah lebih cerdik dari dulu.. Dia bagikan anggotanya dua pasukan, satu pakai uniform polis, satu pasukan lagi pakai baju bersih tergelak saya jumpa seorang kawan yang masih polis, pegawai lagi dari Pahang, pakai baju kuning dan terpekik ayat reformasi. Saya tak tegur dia pun. Tapi bila tengok kat lengan dia ada getah warna kuning. Dan saya jumpa banyak yang pakai getah yang sama.. Saya rasa terjaminlah dalam kumpulan pencacai yang tidak tahu apa benda ini....

Sila baca tulisan beliau di bawah ini:



Apabila beliau menimbulkan persoalan polis yang MENYAMAR sebagai peserta BERSIH 3.0 dan GETAH WARNA KUNING, rasanya bukti bergambar yang disertakan dalam kiriman ini sudah cukup membuktikan kata-kata beliau. Lihatlah gambar yang memaparkan lelaki yang dilihat sebagai anggota polis dan peserta demo BERSIH 3.0. Dalam gambar di atas, lelaki yang tersebut lengkap beruniform polis menahan seorang lelaki, dalam satu gambar lain, individu yang didakwa lelaki yang sama kelihatan sedang menyerang seorang anggota polis trafik.

Sila teliti wajah dan aksi ganas lelaki ini!


Dakwa beliau, seperti yang saya baca di Kelab GBhampir 2 ribu anggota polis menyamar sebagai peserta BERSIH 2.0. Jumlah yang didakwa itu cukup besar untuk mencemar imej peserta BERSIH yang datang untuk berhimpun secara aman. 

Jika dakwaan ini berasas, adakah sekumpulan maloan yang menghentakkan kaki atas kereta polis yang diterbalikkan berhampiran dengan SOGO adalah anggota polis yang menyamar? Adakah malaon yang membaling batu ke arah kereta polis dari kumpulan yang sama? Adakah malaon yang meredah halangan dalam gambar di bawah ini juga anggota polis yang menyamar? Perhatikan penampilan mereka yang tidak memakai baju BERSIH 3.0.

Siapa mereka?
Gambar ini dijadikan modal jurublog pencacai untuk memfitnah BERSIH dan Pakatan Rakyat. Siapa malaon ini? Adakah dia termasuk dalam kumpulan 2 ribu itu?

Siapa maloan ini?

Berdasarkan pendedahan yang dibuat, Datuk Zaharin seperti yang ditulis pada dinding FBnya meminta Menteri KDN dan Ketua Polis Negara bertanggungjawab dan meletakkan jawatan atas perkara yang berlaku.


Hakikatnya, peserta BERSIH 1.0, 2.0, dan 3.0 cintakan keamanan dan berhimpun secara aman untuk menuntut pilihan raya yang bersih.



P/s: Kalau dakwaan yang dibuat oleh Datuk Zaharin benar, jika lelaki yang kelihatan dalam gambar di atas anggota polis dan dalam masa yang sama menyamar dan melakukan  jenayah dan provokasi, maka....F+)(*&&&&! 

Persoalan dan dakwaan yang dibuat memerlukan siasatan yang telus dan bebas. Jika perlu tubuhkan suruhanjaya bebas untuk menyiasat dalang yang mencetuskan provokasi!


* Sebarkan!



, , ,

[Video] Polis Trafik Pula BERPESTA di Perhimpunan BERSIH 3.0




P/s: Profesional sungguh polis Malaysia!

, , ,

[Gambar] Polis "BERPESTA" di Perhimpunan BERSIH 3.0

557620_303110903101412_171353042943866_688137_1238254801_n.jpg (320×213)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s320x320/522466_10150698539477592_358919387591_9961343_366460331_n.jpg


Kredit: NN


Hishamudin tegaskan Polis Malaysia menangani peserta BERSIH 3.0 secara profesional. Selamat menggebang warga Malaysia yang menonton TV3 dan membaca Utusan Malaysia.


, , ,

[Video] Apa Sebab Kereta Polis Diterbalikkan? Baca & Sebarkan!



(AJK Bersih, Wong Chin Huat [memegang pembesar suara] meminta orang ramai bertenang dan bersurai selepas sebuah kereta peronda polis diterbalikkan bagi menyelamat seorang gadis yang terperangkap di bawahnya)

[HD] KUALA LUMPUR: Seorang saksi memaklumkan, tindakan penunjuk perasaan terbalikkan kereta peronda polis adalah untuk menyelamatkan seorang gadis yang terperangkap di bawah kereta itu selepas dilanggar.

Kejadian itu berlaku selepas kereta peronda itu semacam hilang kawalan dan melanggar tiga orang termasuk seorang gadis Cina sehingga gadis malang itu terperosok di bawah kereta itu.

Untuk menyelamatkan gadis yang terperangkap di bawah kereta itu, mereka beramai-ramai memterbalikkan kereta peronda polis.

(Kereta peronda polis yang remuk teruk di hadapan selepas melanggar tembok Sogo dan tiga peserta perhimpunan. Ia menunjukkan ia dipandu dengan laju sebelum melanggar peserta perhimpunan.)

Menurut seorang aktivis dari Terengganu yang menyertai perhimpunan hari ini, kejadian itu berlaku di depan mata beliau berhampiran pasaraya Sogo.

"Ambe (maksudnya saya) petang (tadi) jadi saksi kejadian polis rempuh pendemo. YA! Memang ade provokasi tapi setelah check-check, rupanya yang start lempar botol air mineral kat kereta polis tu adalah Sahabat Bodoh (SB)...!

"Mana tak mengamuk polis tu sampaikan sanggup rempuh dengan laju orang awam di hadapan SOGO.

"Berita yang menyatakan ada meninggal tidak benar sama sekali, tiga yang dilanggar parah, seorang wanita cina terperosok bawah kereta polis, sebab tu orang ramai terbalikkan kereta polis, sebab nak selamatkan wanita tu.



(Salah seorang mangsa yang dirempuh kereta peronda polis, Su Kwang Hong,masih di rawat di Hospital Kuala Lumpur)

"Polis pun tak dak yang meninggal, walaupun dibelasah dengan agak teruk orang ramai yang tidak puas hati mereka langgar pendemo.

"Persoalannya sekarang kenapa polis tu sanggup rempuh orang ramai dengan laju, sampai retak dinding tangga SOGO tu.

"Suasana pilu, tangisan kedengaran melihat insiden itu.

"Ya, memang ada yang mulakan provokasi, dah kejar orang tu tapi tak sempat sebab dia naik motor lari," cerita saksi itu dalam facebooknya.

Cerita yang beliau tulis itu amat sepadan sekali dengan video yang disiarkan oleh Malaysiakini di bawah ini.



(Print screen dari video Malaysiakini yang menunjukkan seorang lelaki menundukkan kepala melihat ke bawah kereta sementara rakan-rakannya yang lain menterbalikkan kereta peronda polis itu)


Ia dapat disahkan apabila seorang wanita yang bersuara nyaring dalam video ini berkata, "Astaghfirullah...angkat-angkat" sementara seorang lagi peserta demonstrasi melihat ke bawah kereta peronda polis itu.

Melalui video yang lain pula, pemandu kereta polis itu adalah seorang yang memakai seluar pendek dan bertopi keledar.

(Pemandu kereta polis yang dibawa keluar dari kereta selepas merempuh peserta perhimpunan)

Ia dipandu laju selepas diserang dengan botol air oleh peserta Bersih 3.0 apabila mendapati pemandunya bukan berpakaian polis tetapi bertopi keledar.

Kereta itu kemudiannya merempuh orang ramai yang berada di sekitar Sogo itu dan kemudiannya merempuh tembok.

Saksikan video-video di bawah:

Klik video untuk melihat bagaimana kereta melanggar peserta Bersih
Klik untuk saksi video kejadian berdasarkan video Malaysiakini
Klik video yang menunjukkan pemandu kereta ini bertopi keledar



Kemas Kini
:

Video dari arah depan:





P/s: Beberapa jurublog membangkitkan beberapa persoalan tentang kejadian ini. Antaranya, mengapa kereta polis itu dipandu laju memasuki laluan para peserta BERSIH 3.0? Adakah kejadian ini telah dirancang sebagai satu bentuk provokasi terhadap peserta BERSIH 3.0?

Kalau anda perhatikan video di atas, jelas pemandu kereta polis ini tidak memakai topi keledar dan seluar pendek seperti yang disangka sebelum ini. Malah polis yang memandu kereta polis ini juga sedar dan tidak cedera seperti yang didakwanya di sini. Bagaimana boleh timbul dakwaan tidak sedarkan diri, berdarah, dan sebagainya?

Perhatikan video di atas dengan teliti.


* Baca dan sebarkan kiriman ini di laman sosial dan sebagainya. Media perdana tidak mungkin menyiarkan berita ini! 




, , ,

[Video] Polis Malaysia RAMPAS Kamera Al Jazeera, 1Dunia Menyaksikan "Keramahan" PDRM





P/s: Tahniah PDRM, anda semakin terkenal di dunia. Jangan terkejut kalau 1dunia menyamakan anda dengan polis Israel.

Bungkus BN!



, , ,

[Video] Sila Tonton...Adakah Malaysia Mengupah Polis Israel Belasah Peserta Bersih 3.0?


Kredit: BKO

 


P/s: Gila kejam!

, , ,

Sabtu, 28 April 2012

[Gambar/Video] Kejadian Sebenar Kenderaan Polis REMPUH Peserta BERSIH 3.0, Tragis!









 


Video dari arah depan:





P/s: Beberapa jurublog membangkitkan beberapa persoalan tentang kejadian ini. Antaranya, mengapa kereta polis itu dipandu laju memasuki laluan para peserta BERSIH 3.0? Adakah kejadian ini telah dirancang sebagai satu bentuk provokasi terhadap peserta BERSIH 3.0?

P/s: Laporan lanjut di sini.


*Sebarkan dan kongsikan di laman sosial. Video ini tidak akan sesekali disiarkan oleh mendia pencacai!




, , ,

[Video/Gambar] KERAMAHAN Polis Melayan Peserta BERSIH 3.0





Protesters charge at a police vehicle as it sprays them with its water cannons in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and chemical-laced water Saturday at thousands of demonstrators demanding an overhaul in electoral policies that they call biased ahead of national polls expected soon. At least 25,000 demonstrators had swamped Malaysia's largest city in one of the Southeast Asian nation's biggest street rallies in the past decade.
Police officers jump in the air to avoid tear gas shells thrown back by protestors during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
A protester throws a tear gas canister back at police in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and chemical-laced water Saturday at thousands of demonstrators demanding an overhaul in electoral policies that they call biased ahead of national polls expected soon. At least 25,000 demonstrators had swamped Malaysia's largest city in one of the Southeast Asian nation's biggest street rallies in the past decade.
A protester kicks away a tear gas canister fired by Malaysian police during a rally to demand for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, April 28, 2012. Police unleashed tear gas and chemical-laced water Saturday at thousands of demonstrators who staged one of Malaysia's largest street rallies in years, demanding fair rules for national elections expected soon.
A protester throws back a tear gas canister fired by Malaysian police during a rally to demand for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and chemical-laced water Saturday at thousands of demonstrators demanding an overhaul in electoral policies they call biased ahead of national polls expected soon.
Protestors challenge police during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
Anti-riot police drag away an arrested protestor during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
Anti-riot police drag away a protestor during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.

Anti-riot police block protestors during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.

ALTERNATE CROP OF XKL124 - Protesters encounter Malaysian police, not in photo,  during a rally to demand for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, April 28, 2012. At least 25,000 demonstrators had swamped Malaysia's largest city in one of the Southeast Asian nation's biggest street rallies in the past decade.
Police Federal Reserve Unit (FRU) officers, most of whom are not wearing gas masks, prepare to fire tear gas at protesters after they breached the barbed wire perimeter around Dataran Merdeka, also known as Independence Square, in Kuala Lumpur April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and water cannon in clashes with thousands of protesters demanding electoral reforms on Saturday, raising the risk of a political backlash that could delay national polls which had been expected within months.
Protestors clash with police during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
Police remove a protester sitting in front of riot police in Kuala Lumpur April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and water cannon in clashes with thousands of protesters demanding electoral reforms on Saturday, raising the risk of a political backlash that could delay national polls which had been expected within months.
Protestors clash with police during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
Protesters take cover from tear gas fired by the police during clashes in Kuala Lumpur, April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and water cannon at thousands of protesters who converged on Kuala Lumpur's centre to demand electoral reforms, raising the risk of a backlash against the government in national elections expected within months. Riot police reacted after some protesters among the crowd of at least 25,000 tried to break through barriers, in defiance of a court order banning them from entering the city's historic Merdeka Square. They fired several dozen tear gas rounds, sending the protesters scattering through nearby streets.
A plain clothed police officer (R) takes aways a protestor during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
A foreign protester was arrested by police during a confrontation on a street near Dataran Merdeka, also known as Independence Square, in Kuala Lumpur April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and water cannon at thousands of protesters who converged on Kuala Lumpur's centre to demand electoral reforms, raising the risk of a backlash against the government in national elections expected within months. Riot police reacted after some protesters among the crowd of at least 25,000 tried to break through barriers, in defiance of a court order banning them from entering the city's historic Merdeka Square. They fired several dozen tear gas rounds, sending the protesters scattering through nearby streets.
A protester lies in front of a water cannon truck during a rally to demand for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, April 28, 2012. Police unleashed tear gas and chemical-laced water at thousands of demonstrators who staged one of Malaysia's largest street rallies in years, demanding fair rules for national elections expected soon.

Protestors flee as water canon is sprayed to disperse demonstrators during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
Protestors are surrounded by tear gas during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
Police Federal Reserve Unit (FRU) fire tear gas towards protesters after they breached the barbed wire perimeter around Dataran Merdeka, also known as Independence Square, in Kuala Lumpur April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and water cannon in clashes with thousands of protesters demanding electoral reforms on Saturday, raising the risk of a political backlash that could delay national polls which had been expected within months.
Anti-riot police march to disperse protestors during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
A protestor throws back a tear gas canister towards the police during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
Police Federal Reserve Unit (FRU) officers try to disperse a tear gas canister after a protester threw it back at them during a confrontation on a street near Dataran Merdeka, also known as Independence Square, in Kuala Lumpur April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and water cannon in clashes with thousands of protesters demanding electoral reforms on Saturday, raising the risk of a political backlash that could delay national polls which had been expected within months.
Anti-riot police fire tear gas to disperse protestors during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
Anti-riot police fire tear gas to disperse protestors during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.
Police scuffle with protesters during clashes in Kuala Lumpur, April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and water cannon at thousands of protesters who converged on Kuala Lumpur's centre to demand electoral reforms, raising the risk of a backlash against the government in national elections expected within months. Riot police reacted after some protesters among the crowd of at least 25,000 tried to break through barriers, in defiance of a court order banning them from entering the city's historic Merdeka Square. They fired several dozen tear gas rounds, sending the protesters scattering through nearby streets.
Sumber: Pelbagai



 




PR

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH