Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA [Klik "Tambahkan"]

Rakan DUNIACACAMARBA [Klik "Sertai"]

Rakan DUNIACACAMARBA [Klik "Like"]

Rakan DUNIACACAMARBA [Klik "Follow"]

Ikuti DUNIACACAMARBA Melalui e-mel (Masukkan Alamat e-mel)

Jadi Rakan TM

Google+ Badge

BAGASI KIRIMAN POPULAR

BAGASI KIRIMAN TERKINI

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710

Sponsored Ads

,

Rabu, 23 Jun 2010

GEMPAR: Berzina di Tanah Perkuburan, Kemaluan Melekat


Kisah kemaluan melekat semasa melakukan seks haram (curang atau zina) pernah kedengaran di negara kita. Bahkan cerita seumpama itu sering dikaitkan dengan isteri yang berlaku curang terhadap suaminya. Biarpun begitu kesahihannya  tidak dapat kita pastikan kerana cerita itu beredar dari mulut ke mulut, dari e-mel ke e-mel, malah kerap juga diceritakan semula dalam majalah.

Bagi saya, tiada apa-apa yang mustahil jika Allah SWT menghendaki sesuatu itu terjadi. Malah, mungkin kejadian "melekat" ini berlaku sebagai panduan dan pengajaran kepada penzina dan masyarakat secara amnya.

Kisah kali ini disiarkan dalam beritajatim.com sebelum disalin dan tampal dalam blog-blog di Indonesia. Menurut sumber berita, kejadian ini dikatakan berlaku di daerah Bojonegoro dan mula heboh diperkatakan pada 21 Jun yang lalu apabila sepasang pelajar IPT didakwa bersetubuh (berzina) di tanah perkuburan dan kemaluan mereka melekat.

Pasangan tersebut dikatakan telah dibawa ke salah sebuah hospital di sekitar daerah itu. Menurut penduduk setempat, pasangan itu dibawa ke hospital dengan dibalut dengan tikar. Untuk memastikan kebenaran cerita yang menggemparkan itu, wartawan-wartawan mula membanjiri beberapa buah hospital di kawasan tersebut. Namun sehingga kini, berita itu masih belum dapat disahkan.

Benar atau tidak, blog ini akan cuba mencari berita susulan tentang hal itu. Namun, jika tiada angin masakan pohon bergoyang!


Saya petik:

[Beritajatim] Bojonegoro - Sepasang siswa membuat geger Warga di Kecamatan Grabagan, Kabupaten Tuban. Percaya atau tidak, keduanya dikabarkan bersetubuh di kuburan dan tak bisa dilepaskan.

Kabar heboh ini santer sejak Senin (21/6) sore. Informasi yang berkembang di masyarakat, Senin (21/6/2010) menyebutkan, jika sekitar pukul 18.30 WIB, kabar semakin santer kalau dua siswa yang sedang bersetubuh akan dibawa ke rumah sakit di Kabupaten Bojonegoro.

"Kabarnya dari warga di sekitar kecamatan, kejadian di kuburan Desa Ngrejeng," kata salah seorang warga kepada wartawan melalui ponselnya.

Guna memastikan kehebohannya, pihak kepolisian juga sempat ke lapangan untuk kroscek. Namun, hingga kini belum diketahui kebenaran adanya kabar tersebut.

Bahkan, sejak pukul 19.00 WIB, hampir semua rumah sakit di Kabupaten Bojonegoro telah dipenuhi oleh para wartawan yang menunggu kedatangan dua siswa yang diinformasikan setubuh di kuburan itu. "Kalau memang benar, itu luar biasa beritanya mas. Ada-ada saja," ujar seorang pengunjung di Rumah Sakit Aisiyah Kota Bojonegoro.

Rasa penasaran juga tampak dari para keluarga pasien yang menunggu di UGD RSUD dr Sosodoro Djatikoesoemo Bojonegoro. Sebab, kabar tersebut cepat merebak ke masyarakat.

"Saya juga mendengar dari keluarga saya di Kecamatan Grabakan. Bahkan di pasar Kecamatan Rengel sudah sangat ramai membicarakan kabar tersebut," sambungnya.

Menurut pria yang mengaku bernama Sukis itu, dua siswa yang bersetubuh tersebut akan dibawa ke rumah sakit di Bojonegoro dengan dibungkus tikar. "Karena tidak bisa dilepas Mas. Ini baru saja telepon teman saya yang juga mendengar kabar itu," lanjutnya.

Terpisah sejumlah petugas di RSUD dr Sosodoro Djatikoesoemo, RS Aisiyah, RS Pemuda dan RS Bhayangkara saat ditanya wartawan mengaku belum mengetahui adanya kabar tersebut.

"Nanti kalau ada akan segera kami kabari mas. Benar kah ada yang setubuh di kuburan tidak bisa dilepaskan?" tanya petugas di RS Pemuda.

  1. Jika ikut akal logik yang sekular - pasangan tu tersilap guna tiub, nak guna gel pelicin, tersilap guna super glue. Kemalangan di dalam operasi sahaja.

    Namun guna iman dan akal yang waras, Allah memberikan peringatan kepada penduduk sekitar dan penduduk dunia tentang pelanggaran demi pelanggaran manusia terhadap hukum yang ditentukannya, dan tunggulah bala dariNya jika masih bersikap angkuh dan sombong di bumi kepunyaanNya.

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Khamis, Jun 24, 2010 3:38:00 PTG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

PR

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH